V rámci mobility přes bilaterální smlouvy mohou studenti vyjíždět na studijní pobyty nebo pracovní stáže do mimoevropských zemí (resp. zemí, které nejsou programovými zeměmi Erasmus+).

Základní podmínky

  1. Délka pobytu: min. 3 měsíce, max. 12 měsíců.
  2. Výše poskytnutého grantu 20 000 Kč na měsíc (30 dní).
  3. Odstudovat nejméně 3 odborné předměty. Ph.D. studenti: odstudovat nejméně 1 odborný předmět a doložit potvrzení práce na dizertaci.
  1. Student je v době výjezdu na zahraniční studijní pobyt zapsán min. do 2. ročníku bakalářského studia nebo je studentem jakéhokoliv ročníku magisterského, nebo doktorského studijního programu na PEF MENDELU – prezenční či kombinované formy studia.
  2. Student musí být vybrán v řádném výběrovém řízení a absolvovat jazykové testy (realizovány na úrovni fakulty).

Podrobné informace o programu a jeho administraci naleznete na webových stránkách OMVI rektorátu, které je za administraci programu zodpovědné.

Přihlášení

Výběrové řízení je vyhlášeno prostřednictvím hromadného e-mailu všem studentům univerzity.

  • Vyplnění elektronické přihlášky prostřednictvím aplikace UIS (Portál studenta → Moje studium – Moje zahraniční studium – Podání přihlášky na výměnný pobyt)
  • Learning Agreement Proposal – povinná příloha k přihlášce: předběžný výběr předmětů na dané univerzitě – nejedná se o konečný výběr předmětů, ale ukazuje vaši motivaci ke studiu na vybrané zahraniční univerzitě. LA Proposal je třeba dodat pro každou univerzitu (do UIS nahrajte jeden vícestránkový soubor, nebo je zašlete zahraniční referentce).
  • Doklad o znalosti jazyka – dodáním certifikátu získává student body navíc (na PEF MENDELU probíhá jazykové testování všech přihlášených studentů).

Nutnou podmínkou pro výjezd jsou jazykové znalosti na úrovni B2, o termínu jazykových testů jsou studenti informováni po ukončení přihlašování. Pokud již student absolvoval jazykovou zkoušku v minulém roce, může mu být na jeho žádost uznán její výsledek. Studenti, kteří doloží znalost jazyka nad úroveň B2, získávají ve výběrovém řízení body navíc.

Přihlášky jsou nejdříve hodnoceny na fakultní úrovni. Následně jsou předány na OMVI rektorátu, kde proběhne hodnocení na celouniverzitní úrovni. Po ukončení výběrového řízení jsou studentům zveřejněny výsledky a jejich finálně přiřazená instituce. Nominace na zahraniční univerzity zasílá OMVI rektorátu.

Zameření „zahraniční mobilita“

  • informatické obory: ke splnění zaměření je potřeba splnit 4 odborné předměty, studované na zahraniční univerzitě, které souvisí s oborem studia (je potřeba předem konzultovat s referentkou na zahraničním oddělení a mít je schválené proděkanem pro vzdělávací činnost). Nefiguruje zde limit minimálního počtu kreditů, ale v případě menšího počtu než je 20 ECTS je potřeba doplnit kredity skrze volitelné předměty v rámci celkového studijního plánu na MENDELU.
  • ekonomické obory: ke splnění zaměření je potřeba splnit jakékoliv 3 předměty, studované na zahraniční univerzitě (počítají se i jazykové a jiné kulturní předměty), s jakýmkoliv počtem kreditů. 
  • Informační schůzka – povinná pro vyjíždějící studenty, koná se po ukončení VŘ, pořádá OMVI rektorátu.
  • Dokumenty vyžadované zahraniční univerzitou – zodpovědnost studenta.
  • Learning Agreement – vyplnit a odevzdat na Zahraniční oddělení PEF MENDELU smlouvu o předmětech (s originálním podpisem studenta), které bude student na partnerské univerzitě studovat. Schvaluje proděkan pro studijní záležitosti.
  • Letter of Acceptance – předložit potvrzení o přijetí (včetně dat začátku a konce semestru) na zahraničním oddělení fakulty, na základě kterého bude zadán pobyt do UIS.
  • CZK účet – mít zadané české číslo bankovního účtu v UIS (Portál studenta – Bankovní spojení pro studijní výjezd)
  • Návrh na vyslání – vyplnit v UIS (E-agenda – Zahraniční cesty). Výjezd specifikujte jako 69|jiná forma krátkodobého výjezdu – Studijní pobyt, data mobility jsou včetně cesty. Na základě návrhu bude sjednáno cestovní pojištění pro cesty do zahraničí na celou dobu pobytu (student je povinen mít univerzitní pojištění). Po schválení v UISu referentkou je třeba pomocí platební brány zaplatit (Portál Studenta/ Financování studia; více info na stránkách OMVI).
  • Checklisty – nahrát trojstranně podepsaný Learning Agreement, Letter of Acceptance a doklad o zaplacení pojištění do aplikace v UISu.
  • Finanční dohoda – domluvit se na podpisu na OMVI rektorátu až poté, co máte nahrané a schválené výše zmíněné dokumenty v Checklistech.
  • Zapsat se bez předmětů do semestru, ve kterém bude student na výjezdu (studijní oddělení fakulty).
  • Changes to Learning Agreement – pokud je to nezbytně nutné, lze dělat změny v původním Learning Agreementu (nahrát do Checklistů).
  • Vyplněný formulář student zasílá e-mailem na Zahraniční oddělení PEF MENDELU ke schválení. Pokud jsou změny schváleny, je potvrzený formulář zaslán zpět studentovi, aby zajistil podpis zahraniční strany. Za schválení Changes to Learning Agreement je zodpovědný student, nedoporučujeme spoléhat na zprostředkování zahraniční institucí.
  • Changes to Learning Agreement je nutné vyřídit do 30 dnů po zahájení výuky na zahraniční univerzitě!
  • Transcript of Records – předložit potvrzení originál o absolvovaných předmětech na Zahraniční oddělení PEF MENDELU.
  • Confirmation of Study Period – předložit potvrzení zahraniční instituce o délce pobytu na OMVI rektorátu.
  • Závěrečná zpráva v UIS – vyplnit závěrečnou zprávu o zahraničním pobytu v UIS.
  • Checklisty – nahrát zbytek dokumentů do Checklistů (příp. Changes to Learning Agreement a Transcript of Records).

Kontakty