Základní podmínky

  1. Student je v době výjezdu na zahraniční studijní pobyt zapsán min. do 2. ročníku bakalářského studia nebo je studentem jakéhokoliv ročníku magisterského nebo doktorského studia PEF MENDELU – prezenční čí kombinované formy studia.
  2. Délka studijního pobytu je 2 – 12 měsíců.
  3. Student je povinen si do studijní smlouvy (Learning agreement) zapsat odborné předměty na zahraniční instituci v minimální výši 18 ECTS kreditů.
  1. Do studijní smlouvy (Learning agreement) si studenti nemohou zapisovat předměty, které již dříve absolvovali nebo jazykové předměty na stejné nebo nižší úrovni, než jaké už dosáhli.
  2. Vybraný student obdrží stipendium od MENDELU (přehled výše stipendií na stránkách OMVI).
  3. V rámci programu ERASMUS+ mohou studenti vyjíždět na studijní pobyty nebo pracovní stáže. Je možné vyjíždět i opakovaně – celková doba všech mobilit nesmí překročit 12 měsíců v daném stupni studia (mobility se sčítají).

Přihlášení

  • Vyplnění elektronické přihlášky prostřednictvím aplikace UIS (Portál studenta → Moje studium – Moje zahraniční studium – Podání přihlášky na výměnný pobyt).
  • Learning Agreement Proposal – povinná příloha k přihlášce: předběžný výběr předmětů na dané univerzitě, který ukazuje motivaci a relevanci ke studiu. LA Proposal je třeba dodat pro každou univerzitu (do UIS nahrajte jeden vícestránkový soubor, nebo jej zašlete zahraniční referentce).

Nutnou podmínkou pro výjezd jsou jazykové znalosti na úrovni B2, o termínu jazykových testů jsou studenti informováni po ukončení přihlašování. Pokud již student absolvoval jazykovou zkoušku v minulém roce, může mu být na jeho žádost uznán její výsledek. Studenti, kteří doloží znalost jazyka nad úroveň B2, získávají ve výběrovém řízení body navíc.

Přihlášky jsou nejdříve hodnoceny na fakultní úrovni, následně na OMVI rektorátu. Výsledky a finální přiřazení univerzity jsou zveřejněny v UISu. Nominace na zahraniční univerzity zasílá OMVI rektorátu.

Poznámka: v případě výjezdu v posledním semestru je třeba dodat všechny dokumenty včetně Transcript of Record do data ukončení zkouškového období pro studenty skládající SZZ (což se ve většině případů nedá stihnout). Je třeba sr podívat na deadliny zahraniční univerzity, případně ji rovnou kontaktovat a individuálně se domluvit.

  • Informační schůzka – povinná pro vyjíždějící studenty, koná se po ukončení VŘ, pořádá OMVI Rektorátu.
  • Microsoft Teams – platforma pro sdílení informací.
  • Dokumenty vyžadované zahraniční univerzitou – zodpovědnost studenta.
  • Online Learning Agreement – v online formuláři vyplnit smlouvu o předmětech, které bude student na zahraniční univerzitě studovat. Instrukce a další info k vyplnění OLA v prezentaci, viz níže, aplikaci MS Teams / web OMVI. Pokud zahraniční univerzita nepodporuje vyplnění Online Learning Agreementu, je možné jej vyplnit na tento formulář.
  • Letter of Acceptance – potvrzení o přijetí na zahraniční univerzitu s uvedeným termínem pobytu doložit na OMVI Rektorátu a ZO PEF MENDELU. Na základě LoA bude zadán pobyt do UIS.
  • Checklisty – nahrát trojstranně podepsaný Learning Agreement, Letter of Acceptance, doklad o zaplacení pojištění a výsledek OLS do aplikace v UIS.
  • Euro účet – zřídit si Euro účet u jakékoli banky sídlící v ČR a zadat číslo účtu do UIS (Portál studenta – Bankovní spojení pro studijní výjezd. Zadání banky se sídlem v SR – kontaktujte OMVI).
  • Návrh na vyslání – vyplnit v UIS (E-agenda/Zahraniční cesty). Výjezd specifikujte jako 99|Erasmus Plus – Studijní pobyt, data mobility jsou včetně cesty. Na základě návrhu bude sjednáno cestovní pojištění pro cesty do zahraničí na celou dobu pobytu (student je povinen mít univerzitní pojištění). Po schválení v UISu referentkou je třeba pomocí platební brány zaplatit (Portál Studenta/ Financování studia; více info na stránkách OMVI).
  • OLS online jazykové testování – vyplnit jazykový test před odjezdem na https://academy.europa.eu/ a nahrát výsledek do Checklistů (printscreen) – návod.
  • Finanční dohoda – podepisuje se na OMVI, po vyřízení výše uvedených bodů.
  • Zapsat se bez předmětů do semestru, ve kterém bude student na výjezdu (je třeba kontaktovat studijní referentku). Pokud se student domluví na individuální výuce předmětu na MENDELU, předmět si zapíše.
  • Uznání předmětů je předem dohodnuto v Learning agreementu. Z vašeho povinného studijního plánu na PEF mohou být uznány pouze předměty s odpovídajícími sylaby (konzultujte předem se zahraniční referentkou na PEF). Za ostatní předměty studenti získají pouze kredity. Tyto předměty budou uznány jako EXA-UP: Uznaný předmět ze zahraničního výjezdu. Je potřeba splnit podmínku získání 18 ECTS za odborné předměty (nepočítají se jazykové kurzy apod.).
  • Changes to Learning Agreement – pokud je to nezbytně nutné, lze dělat změny v původním Learning Agreement. Změny ve studijní smlouvě proveďte online, do 30 dnů po zahájení výuky na zahraniční univerzitě! Schválené Changes nahrajte do Checklistů.
  • Žádost o prodloužení pobytu – termín podání žádosti o prodloužení studijního pobytu na další semestr je 30. října (prodloužit lze pouze výjezd v zimním semestru do konce akademického roku).
  • Confirmation of Study Period – doložit originál potvrzení zahraniční instituce o délce pobytu na OMVI – je možné nechat uznat elektronickou verzi dokumentu, která je zaslaná přímo zahraniční univerzitou.
  • Transcript of Records – doložit originál potvrzení o absolvovaných předmětech na Zahraniční oddělení fakulty. Pokud je Transcript k dispozici pouze v elektronické verzi, student požádá zahraničního koordinátora o zaslání dokumentu přímo na e-mail pracovníka ZO fakulty.
  • Čestné prohlášení – pokud předměty ve Vašem TOR nejsou shodné s LA a Changes to LA, důvody uveďte v Čestném prohlášení a odevzdejte na ZO. Čestné prohlášení naskenujte společně s TOR do kolonky Transcript of records v checklistech.
  • Student povinnost doložit TOR na ZO / nahrát do checklistu do 7 dnů po obdržení Transcript of Records!
  • EU Survey – do 30 dnů po konci pobytu vyplnit závěrečnou zprávu Evropské komise o zahraničním pobytu (heslo k vyplnění studenti obdrží e-mailem z OMVI).
  • Závěrečná zpráva v UIS – vyplnit do 30 dnů po konci pobytu (Portál studenta/Moje zahraniční studium)
  • OLS jazykové testování – vyplnit jazykový test po návratu ze zahraničí je dobrovolné (i jeho nahrání do Checklistů).

Pokud se student rozhodne studijní pobyt zrušit, musí si podat žádost přes Kontaktní centrum v UISu a uvést důvod (e-agenda/ Kontaktní centrum/ Hledám řešení/ 102_O: Oznámení o zpětvzetí zahraniční mobility) a zaslat omluvný e-mail zahraničnímu koordinátorovi do zahraničí s vysvětlením důvodů.

Kontakty