MENDELU spouští uchazečskou kampaň zaměřenou na udržitelnost

23. 1. 2024

Mendelova univerzita v Brně spouští první celouniverzitní uchazečskou kampaň, zaměřila ji na téma udržitelnosti. Kampaň na příbězích mladých absolventů MENDELU ukazuje, že díky studiu na univerzitě získají potřebné znalosti a dovednosti pro to, aby mohli ve své profesi něco změnit.

„Provedli jsme kvalitativní výzkum mezi uchazeči, využili jsme i dat z výzkumů generace Z. Z těch vyplývá, že generace Z se zajímá o témata související s udržitelností, řeší environmentální otázky i témata týkající se sociálních nerovností. Často o problémech souvisejících s těmito tématy vědí, ale zároveň neví, co se situací dělat. V tom jde naše univerzita generaci Z naproti, jelikož témata související s udržitelností u nás aktivně řešíme,“ přiblížil Jiří Skládanka, prorektor pro internacionalizaci a vnější vztahy. Podle výsledků výzkumů je generace Z oproti předchozím generacím specifická také v tom, že přemýšlí jinak o své budoucnosti. Uchazeči z této generace chtějí, aby jim jejich budoucí povolání především dávalo smysl. 

Příklady absolventů z jednotlivých fakult ukazují, co univerzita studujícím dává a jak mají možnost uplatnit získané vědomosti v praxi. „S mladými absolventy a absolventkami se uchazeči mohou snáze identifikovat. Jde o ženy a muže, kteří posouvají svou profesní oblast dál, aktivně se zasazují o změnu a dokazují tak, že je možné něčeho dosáhnout už brzy po absolvování studia,“ uvedla Jiřina Studenková, vedoucí Oddělení komunikace a marketingu. 

Monika Ptáčníková je absolventkou Provozně ekonomické fakulty MENDELU a spoluzakladatelkou organizace Czechitas. Její firma otevírá ženám svět IT, vzdělává je a pomáhá jim k lepší kariéře. Nápad na podnikání dostala už při studiu, kdy pracovala jako personalistka měla na starosti nábor IT specialistů. „Již tehdy jsem přemýšlela, proč je IT doména mužů. Společně s kamarádkami, co studovaly informatiku, jsme pak přišly na myšlenku – pojďme ukázat informatiku ostatním holkám,“ popsala Monika.

Absolventka Zahradnické fakulty je majitelkou malého vinařství, sama se zasazuje o pestřejší krajinu ve vinařských oblastech. Absolvent Lesnické a dřevařské fakulty propaguje budování dřevostaveb v rámci České republiky. Absolvent Fakulty regionálního rozvoje a mezinárodních studií je součástí organizace věnující se rozvojové a humanitární pomoci v Africe a Asii. A absolventka Institutu celoživotního vzdělávání, která učí na střední odborné škole, se snaží do výuky inovativně zapojovat moderní technologie.

Součástí kampaně je jednotná grafika ve fakultních barvách i celouniverzitní variantě. Příběhy jednotlivých absolventů prezentují krátká videa, která jsou svou délkou i formátem vhodná pro komunikaci na sociálních sítích. „I touto kampaní se prolíná naše motto Měníme myšlení. Vzhledem k tomu, že se na univerzitě zabýváme udržitelností, je nutné změnit způsob svého uvažování a zároveň i osvětově působit směrem ven,“ doplnil Skládanka. 

Přihlášky na všechny fakulty MENDELU mohou uchazeči podávat už nyní.


Více aktualit

Všechny aktuality