Oblasti výuky

Marketing a spotřebitelské chování

Výuka se zaměřuje na aktuální trendy ve spotřebitelském chování s důrazem na vliv socioekonomických podmínek, digitalizace, udržitelnosti a psychologických faktorů rozhodování. Studenti analyzují nákupní chování domácností, efektivitu komunikačních kampaní, tvorbu mediálních strategií a využití marketingového výzkumu k predikci spotřebitelského chování. Důraz je kladen na propojení teorie s reálnými daty a aktuálními výzvami českého i evropského trhu.

Neuromarketing a moderní výzkumné metody

Od roku 2014 provozuje náš ústav Laboratoř spotřebitelského chování (COBELab), která se specializuje na spotřebitelské neurovědy – neuromarketing. Laboratoř je vybavena technologiemi eye-trackingu a EEG, jež umožňují analyzovat spotřebitelské chování v široké škále oblastí, například při hodnocení in-store komunikace, produktového designu nebo uživatelské zkušenosti (UX).

Díky těmto metodám dokážeme sledovat dopady vizuálních stimulů, zkoumat vliv produktového umístění a hodnotit, jak různé marketingové strategie ovlivňují spotřebitelské preference. Výsledky výzkumu poskytují cenné poznatky pro marketingovou komunikaci i produktové inovace a přispívají k rozvoji vědeckého poznání v oboru.

Kromě výzkumu plní laboratoř i vzdělávací funkci – studenti a odborná veřejnost zde získávají praktickou zkušenost s pokročilými neurovědními metodami. Spojení teorie s praxí přináší unikátní vhled do rozhodovacích procesů spotřebitelů a posiluje odborné kompetence v oblasti marketingu a obchodu.

Obchod, logistika
a mezinárodní operace

Výuka se zaměřuje na klíčové aspekty obchodních operací, logistiky a mezinárodního obchodu. Studenti se podrobně seznamují s řízením dodavatelsko-odběratelských vztahů, optimalizací obchodní logistiky a strategiemi expanze malých a středních podniků (MSP) na zahraniční trhy. Důraz je kladen na praktické dovednosti a aktuální výzvy obchodního prostředí, včetně role MSP v regionálním rozvoji a globalizaci trhu.

Cestovní ruch a rozvoj destinací

Studium cestovního ruchu propojuje teorii s praxí a připraví vás na kariéru v hotelnictví, podnikání v cestovním ruchu, práci v cestovních kancelářích, destinačním managementu,

udržitelném turismu či event managementu. Spolupracujeme s významnými partnery z oboru, jako jsou Hotel Passage, Quality Hotel Brno, CK Victoria či CzechTourism, díky čemuž získáte cenné zkušenosti a konkurenční výhodu na trhu práce.