Přijďte k nám na PEF

  • 1x za měsíc od listopadu do února Výška nanečisto Chceš na výšku, ale nevíš, co tě čeká? Přijeď za námi do Brna a staň se na den vysokoškolákem.
  • leden, červen Informatika naostro Dvoudenní seminář, na kterém zájemci o studium informatiky vyzkouší nejmodernější technologie a zjistí, co obnáší studium informatiky.
  • Exkurze na PEF Nehodí se vám termín Výšky nanečisto? Připravíme pro vás exkurzi podle vašich představ.

Navštívíme vás

  • Prezentace na SŠ a gymnáziích Naši stávající studenti se moc rádi přijedou podělit o své zkušenosti se studiem na naší fakultě právě k Vám. Pravidelně se účastníme prezentací, diskuzí, menších i větších „veletrhů“ vysokých škol pořádaných pro střední školy. Zajímá Vás, jak a co se na PEFce studuje? Rádi představíme naši fakultu a zodpovíme zvídavé dotazy všech studentů, nejen maturantů.
  • Přednášky na míru Naši akademici jsou připraveni doplnit vaši výuku o další zajímavá témata. Podívejte na na jejich nabídku níže.
  • Účast na vašich veletrzích Organizuijete miniGaudeamus na vaší škole? Rádi se jí budeme účastnit.

Nabízená témata pro přednášky na SŠ a gymnáziích

přímo na míru

krátké hodinové

dopolední i odpolední

celodenní

Cenová tvorba v průběhu distribuční cesty

Cenová tvorba není jen o nastavení ceny, ale o celé strategii, která ovlivňuje každý krok od výrobce až po konečného zákazníka. Objevte, jak se cena mění v průběhu distribuční cesty, co to znamená pro ziskovost a jak s ní efektivně pracovat v podnikání.

Ústav marketingu a obchodu

Česká koruna nebo euro?

Ekonomický pohled na otázky týkající se přijetí eura v České republice, porovnání teoretických přínosů a nákladů. Zároveň budou představeny reálné důvody proč Česká republika zatím nepřijala euro a co stojí za rozhodovacími procesy centrálních bank. Studenti tak získají schopnost více porozumět debatám na dané téma a vytvořit si vlastní názor. Přednášející pracoval pro několik centrálních bank, pro které připravoval analýzy na dané téma.

Ústav financí a účetnictví

Daňová gramotnost pro střední školy aneb proč je daňová gramotnost pro občany důležitá

Interaktivní přednáška zaměřená na vysvětlení významu daní v lidském (občanském) životě. Otestujete si svou současnou znalost z oblasti daní a následně zjistíte, z jakých daní je složen český daňový systém či si vyzkoušíte spočítat svou mzdu.

Ústav financí a účetnictví

Daňový systém ČR

Přednáška bude zacílena na základní daňové pojmy, dále bude představen a zhodnocen daňový systém České republiky, následně také oblast odvodů na sociální a zdravotní pojištění. Bude zacíleno převážně na daně, se kterými se může setkat každý z nás. Na praktických příkladech bude poté poukázáno na výpočet čisté mzdy zaměstnance a na zdanění příjmů podnikatele.

Ústav financí a účetnictví

Destinační management v Česku: Kdo a jak řídí turismus

Jak funguje struktura a kompetence destinačních managementů v Česku? Představíme role CzechTourism, regionálních organizací a jejich spolupráci při rozvoji a propagaci destinací.

Ústav marketingu a obchodu

Efektivní komunikace jako nástroj vedení lidí

Jak může vypadat komunikace, kdy funguje a kdy ne? Co udělat pro to, aby byla efektivní a sloužila jako nástroj motivace? Studenti se seznámí nejen s teoretickými zásadami, ale také prakticky vyzkouší, jak správně komunikovat, aby nás druzí poslouchali.

Ústav managementu

Ekonomické a finanční krize: jak vznikají a jaké mají důsledky

Markoekonomický pohled s využitím faktů mezinárodních financí a mezinárodních kapitálových trhů představí společné vlastnosti různých druhů krizí na konkrétních historických příkladech, jak se krize dotknou obyčejných lidí, jak je možné jim předcházet.

Ústav financí a účetnictví

Food Waste

Boj proti plýtvání potravinami začíná u nás Třetina světových potravin končí v koši. Proč je plýtvání jídlem takový problém pro životní prostředí? Že se tě to netýká? Dokaž, že zvládneš nebýt „generace TRASH“. Dozvíš se, co může každý z nás udělat, aby změnil své každodenní návyky a přispěl k řešení.

Ústav marketingu a obchodu

Gastro zážitky: Víno, pivo a udržitelnost na talíři

Gastronomie jako turistická atraktivita. Od vinic až po udržitelnou gastronomii – jak propojit lokální chutě s odpovědným cestováním?

Ústav marketingu a obchodu

Chytré systémové přítupy pro finančně ekonomické řízení podniku: podnikové informační systémy; „samoobslužná Business Intelligence“; reportování; individualizace informačních potřeb uživatele

Odpovědní manažeři firem i jiných typů organizací, usilující o implementaci moderního řízení hospodářských aktivit, nemohou nerespektovat aktuální trendy v oblasti automatizace širokého spektra procesů, kdy tato problematika je vrcholově spojována s umělou inteligenci („Artificial Intelligence“). Specificky se v uváděných souvislostech začaly v nedávné době prosazovat přístupy tzv. „Business Intelligence“. „Business Intelligence“ představuje jednu z klíčových informačně-technologických aplikací, která nejvýrazněji ovlivňuje celkovou kvalitu a výkon řídících procesů organizací a jejich obchodních a dalších činností. Softwarová řešení v dané oblasti jsou založena na použití různých produktových platforem a příslušných souvisejících nástrojů, z nichž některé budou taktéž na dané přednášce představeny.

Ústav podnikové ekonomiky

INCOTERMS – podmínka úspěšnosti v mezinárodním obchodě

INCOTERMS jsou jedním z klíčů odemykající bránu k úspěchu v mezinárodním obchodě. Tyto pravidla určují, kdo nese riziko, náklady a odpovědnost při přepravě zboží mezi zeměmi. Naučte se, jak správně používat INCOTERMS a zajistit hladký průběh každé obchodní transakce na mezinárodním trhu.

Ústav marketingu a obchodu

Jakost nebo kvalita – objektivní hodnocení nebo osobní dojem?

Podíváme se na pojmy kvalita a jakost z pohledu produktu i z pohledu osobních cílů člověka a vyhodnocení toho, jak se nám případné cíle daří naplňovat.

Ústav managementu

Jak fungují veřejné zakázky a proč na nich záleží? Role Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a význam férové konkurence

Přednáška se zaměří na fungování veřejných zakázek a jejich dopad na společnost. Prozkoumáme roli Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže při dohledu nad férovostí a transparentností těchto zakázek a diskutujeme, proč je důležité chránit hospodářskou soutěž. Studenti získají přehled o tom, jak veřejné zakázky ovlivňují trh a proč je důležité zajistit rovné podmínky pro všechny účastníky.

Ústav práva a humanitních věd

Jak nás klame první dojem: Svět za hranicemi předsudků a stereotypů

Prozkoumáme, jak naše mysl vytváří obraz světa a lidí kolem nás, jak nás ovlivňují stereotypy a předsudky, a proč je důležité tyto mentální pasti překonat.

Kdy nás nahradí roboti?

Stroje, roboti, automaty, algoritmy a počítačové programy postupně nahrazují mnoho pracovních činností kolem nás. Všichni si všímáme, že mnoho povolání zaniklo a postupně zaniká. Lidé předpokládají, že roboti kolem nás postupně nahradí ty nejméně kvalifikované a vzdělané pracovníky. Až je nahradí, budou následovat další, vzdělanější, a tak to bude dál. Výzkumy založené na skutečných datech však překvapivě ukazují něco jiného.

Komunikační kampaně v oblasti udržitelnosti

Udržitelnost v marketingu: Kampaně, které mění svět! Udržitelnost už není volba, je to výzva, kterou musíme přijmout. Jak firmy vytvářejí kampaně, které nejen propagují, ale také inspirují změny chování směrem k větší zodpovědnosti vůči planetě? Tato přednáška představí příklady úspěšných kampaní, které mají reálný dopad na společnost i přírodu.

Ústav marketingu a obchodu

Kryptoměny nebo akcie?

Představení alternativních aktiv jako jsou kryptoměny, ale také zlato a další komodity. Studenti se seznámí se základními metodami srovnání rizikovosti aktiv a vhodnými investičními strategiemi.

Ústav financí a účetnictví, děkan fakulty

Mikroekonomie: rozhodování spotřebitele a firmy

Povídání o tom, jak se chovají jednotlivé mikroekonomické subjekty a co je k tomu vede. Co na firmy a spotřebitele působí při jejich rozhodování o tom, jaké množství statků budou vyrábět či spotřebovávat? Co je potom výsledkem jejich rozhodnutí?

Mýty o penězích a cenách: škodlivost inflace a deflace

Lidé často věří, že čím více peněz budeme v národní ekonomice mít, tím budeme bohatší. A také věří tomu, že pokles cen zlevní výrobky a služby a všichni budeme šťastnější a budeme se mít lépe. Ekonomie a historická zkušenost nás však učí něco jiného.

Návrh vlastní databáze

Vysvětlení, jak správně strukturovat data tak, aby uchovala všechny potřebné údaje a dale se pohodlně zpracovávat.

Ústav informatiky

Neuromarketing

  • Neumaromarketing – teoretické vymezení
  • Teorie duálních procesů – co o nás prozrazuje naše tělo?
  • Technologie využívané v oblati neuromarketingu
  • Podrobnější představení vybraných technologií: fMRI / EEG / eye-tracking
  • Praktické ukázky průběhu experimentu včetně demonstrace vybraných výsledků
Ústav marketingu a obchodu

Obchodní marže – Jak ji využít či zneužít?

Obchodní marže není jen číslo – je to nástroj, který může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu. Naučte se, jak marži efektivně využít k maximalizaci zisku, a zjistěte, kdy její zneužití může ohrozit důvěru zákazníků a dlouhodobý růst vašeho podnikání.

Ústav marketingu a obchodu

Oblast řízení lidských zdrojů, projektového a strategického managementu

Právní aspekty (bezpečnost?) chování na sociálních sítích

Seminář upozorní na hrozby číhající ve virtuálním světě, zejména na sociálních sítích. Představí práva, která lidé mají ve vztahu k ochraně jejich osobnosti, možnosti, jak se bránit, pokud by tato práva byla ohrožena. Témata: ochrana dat, právo na soukromí, právo být zapomenut, právo na podobu, kyberšikana, kybergrooming, phishing.

Programování v Pythonu za pomoci AI

Potřebujete rychle zpracovat velký objem dat? Pomožte si programem napsaným v jazyce Python. Neumíte programovat? AI vám pomůže.

Ústav informatiky

Prospěšnost a efektivnost obchodu

Obchod není jen o prodeji a zisku – je klíčem k inovacím a propojení všech tržních subjektů. Efektivní obchod zlepšuje kvalitu života, přináší nové příležitosti a podporuje soutěžení firem. Zjistěte, jak obchod ovlivňuje svět kolem nás a proč je pro naši budoucnost tak důležitý.

Ústav marketingu a obchodu

Psychologie finančního a investičního rozhodování

Interaktivní přednáška zaměřená na vliv psychologie na naše rozhodování, od každodenních nákupů po investice. Zjistíte, kdy jednáme intuitivně a kdy racionálně, jak toho trh využívá, a jak nastavit důchodový systém. Bonus: aplikace těchto principů na vstávání, prokrastinaci a seznamování.

Ústav financí a účetnictví

Psychologie finančních trhů

Většina investorů prodělává, i když by jediný nákup mohl přinést vyšší zisky. Proč to skoro nikdo nedělá? Vědci už desítky let zjišťují, že za špatná rozhodnutí mohou přehnaná sebedůvěra, ovlivňování davem a náladovost. Jak se těmto chybám vyhnout a vydělat?

Ústav financí a účetnictví

Sítě, bezpečnost

Ústav informatiky

Společenská odpovědnost, udržitelnost a cirkulární ekonomika nejen v podnikové praxi

Představení problematiky udržitelnosti a cirkulární ekonomiky, jejich význam v současné podnikové praxi, praktické příklady z firem, ale i běžného života. Studenti budou mít možnost nahlédnout do prostředí konkrétních firem a jejich aktivit v oblasti CSR a Cirkulární ekonomiky, a také se sami zamyslet nad možnostmi uplatňování principů v běžném životě.

Ústav managementu

Státní rozpočet ČR: cesta k prosperitě nebo do dluhové pasti?

Dozvíte se, co je státní rozpočet, jak se tvoří a proč je důležité mít zdravé veřejné finance. Jak se tvoří peníze, kde stát bere peníze a za co je utrácí? Jak rozhodování současných politiků ovlivní váš život?

Ústav ekonomie

Storytelling

Jak vytvořit příběh, který prodává? Proč nám některé příběhy zůstanou v hlavě a jiné zapomeneme? Storytelling je silný nástroj, který firmy využívají k budování značek a ovlivňování zákazníků. Nauč se, jak vytvářet příběhy, které upoutají pozornost, vyvolají emoce a inspirují ke koupi.

Ústav marketingu a obchodu

Strojové učení

Ústav informatiky

Svět rozšířené reality pro každého

Chceš se dozvědět, jak funguje rozšířená realita na pozadí? Jak využíváme laser pro skenování prostoru kolem uživatele a jak autonomní auta skenují silnici před sebou? Přijď na přednášku, kde si popovídáme nejen o principech fungování, ale ukážeme si i praktické ukázky, jak rozšířenou realitu využíváme v naší laboratoři. Díky našemu systému je tvorba AR aplikací jednodušší než kdy dříve, a ty si tak můžeš vytvořit vlastní AR appku za pouhou hodinu!

Ústav informatiky

Trading na kapitálovém trhu: mýty a realita

Přednáška upozorňuje na pasti mladých nezkušených investorů a přibližuje svět „velkých“ financí prostřednictvím anomálií na kapitálových trzích. Studenti si zároveň odnesou základní znalosti technické analýzy akcií a tradingu

Ústav financí a účetnictví, děkan fakulty

Tržní segmentace aneb kdo je tvůj zákazník?

Tržní segmentace je jako hledání pokladu – pomůže vám najít správného zákazníka. Naučte se rozdělit trh na cílové skupiny, lépe pochopit potřeby různých lidí a vytvořit nabídku, která přesně zasáhne do černého. Poznejte, jak najít a oslovit své ideální zákazníky.

Ústav marketingu a obchodu

Udržitelný cestovní ruch: Budoucnost bez přetížení

Budoucnost bez přetížení – Jak čelit výzvám masového turismu? Zodpovědné cestování, slow tourism či glamping mohou být klíčem k udržitelnému cestování, které chrání přírodu i místní komunity.

Ústav marketingu a obchodu

Úvod do ekonomie

Co je ekonomie? Seznámíme se s ekonomií jako vědou, která má svůj předmět a metody. Zavedeme základní kategorie a povíme si příběh o rohlících nebo mobilních telefonech (kde se berou; vyrábí se jich moc nebo málo a kdo to všechno řídí…)

Ústav ekonomie

Úvod do strojového učení (umělá inteligence)

Waste management v turismu: Snížení odpadu pomocí vědy

Jak lze pomocí pošťouchnutí (Nudges) snížit turistický odpad? Praktické příklady inovací a udržitelných řešení, která mohou změnit turismus k lepšímu.

Ústav marketingu a obchodu

Webové aplikace

Ústav informatiky

Zážitek jako hlavní cíl turistů

Cestovní ruch už není jen o navštěvování míst. Lidé dnes touží po silných emocích a nezapomenutelných zážitcích. Jak vytvořit nabídku, která osloví srdce cestovatelů a přináší hluboké prožitky?

Ústav marketingu a obchodu