Přijďte k nám na PEF
- 1x za měsíc od listopadu do února Výška nanečisto Chceš na výšku, ale nevíš, co tě čeká? Přijeď za námi do Brna a staň se na den vysokoškolákem.
- leden, červen Informatika naostro Dvoudenní seminář, na kterém zájemci o studium informatiky vyzkouší nejmodernější technologie a zjistí, co obnáší studium informatiky.
- Exkurze na PEF Nehodí se vám termín Výšky nanečisto? Připravíme pro vás exkurzi podle vašich představ.
Navštívíme vás
- Prezentace na SŠ a gymnáziích Naši stávající studenti se moc rádi přijedou podělit o své zkušenosti se studiem na naší fakultě právě k Vám. Pravidelně se účastníme prezentací, diskuzí, menších i větších „veletrhů“ vysokých škol pořádaných pro střední školy. Zajímá Vás, jak a co se na PEFce studuje? Rádi představíme naši fakultu a zodpovíme zvídavé dotazy všech studentů, nejen maturantů.
- Přednášky na míru Naši akademici jsou připraveni doplnit vaši výuku o další zajímavá témata. Podívejte na na jejich nabídku níže.
- Účast na vašich veletrzích Organizuijete miniGaudeamus na vaší škole? Rádi se jí budeme účastnit.
Nabízená témata pro přednášky na SŠ a gymnáziích
přímo na míru
krátké hodinové
dopolední i odpolední
celodenní
Cenová tvorba v průběhu distribuční cesty
Cenová tvorba není jen o nastavení ceny, ale o celé strategii, která ovlivňuje každý krok od výrobce až po konečného zákazníka. Objevte, jak se cena mění v průběhu distribuční cesty, co to znamená pro ziskovost a jak s ní efektivně pracovat v podnikání.
Česká koruna nebo euro?
Ekonomický pohled na otázky týkající se přijetí eura v České republice, porovnání teoretických přínosů a nákladů. Zároveň budou představeny reálné důvody proč Česká republika zatím nepřijala euro a co stojí za rozhodovacími procesy centrálních bank. Studenti tak získají schopnost více porozumět debatám na dané téma a vytvořit si vlastní názor. Přednášející pracoval pro několik centrálních bank, pro které připravoval analýzy na dané téma.
Daňová gramotnost pro střední školy aneb proč je daňová gramotnost pro občany důležitá
Interaktivní přednáška zaměřená na vysvětlení významu daní v lidském (občanském) životě. Otestujete si svou současnou znalost z oblasti daní a následně zjistíte, z jakých daní je složen český daňový systém či si vyzkoušíte spočítat svou mzdu.
Daňový systém ČR
Přednáška bude zacílena na základní daňové pojmy, dále bude představen a zhodnocen daňový systém České republiky, následně také oblast odvodů na sociální a zdravotní pojištění. Bude zacíleno převážně na daně, se kterými se může setkat každý z nás. Na praktických příkladech bude poté poukázáno na výpočet čisté mzdy zaměstnance a na zdanění příjmů podnikatele.
Destinační management v Česku: Kdo a jak řídí turismus
Jak funguje struktura a kompetence destinačních managementů v Česku? Představíme role CzechTourism, regionálních organizací a jejich spolupráci při rozvoji a propagaci destinací.
Efektivní komunikace jako nástroj vedení lidí
Jak může vypadat komunikace, kdy funguje a kdy ne? Co udělat pro to, aby byla efektivní a sloužila jako nástroj motivace? Studenti se seznámí nejen s teoretickými zásadami, ale také prakticky vyzkouší, jak správně komunikovat, aby nás druzí poslouchali.
Ekonomické a finanční krize: jak vznikají a jaké mají důsledky
Markoekonomický pohled s využitím faktů mezinárodních financí a mezinárodních kapitálových trhů představí společné vlastnosti různých druhů krizí na konkrétních historických příkladech, jak se krize dotknou obyčejných lidí, jak je možné jim předcházet.
Food Waste
Boj proti plýtvání potravinami začíná u nás Třetina světových potravin končí v koši. Proč je plýtvání jídlem takový problém pro životní prostředí? Že se tě to netýká? Dokaž, že zvládneš nebýt „generace TRASH“. Dozvíš se, co může každý z nás udělat, aby změnil své každodenní návyky a přispěl k řešení.
Gastro zážitky: Víno, pivo a udržitelnost na talíři
Gastronomie jako turistická atraktivita. Od vinic až po udržitelnou gastronomii – jak propojit lokální chutě s odpovědným cestováním?
Chytré systémové přítupy pro finančně ekonomické řízení podniku: podnikové informační systémy; „samoobslužná Business Intelligence“; reportování; individualizace informačních potřeb uživatele
Odpovědní manažeři firem i jiných typů organizací, usilující o implementaci moderního řízení hospodářských aktivit, nemohou nerespektovat aktuální trendy v oblasti automatizace širokého spektra procesů, kdy tato problematika je vrcholově spojována s umělou inteligenci („Artificial Intelligence“). Specificky se v uváděných souvislostech začaly v nedávné době prosazovat přístupy tzv. „Business Intelligence“. „Business Intelligence“ představuje jednu z klíčových informačně-technologických aplikací, která nejvýrazněji ovlivňuje celkovou kvalitu a výkon řídících procesů organizací a jejich obchodních a dalších činností. Softwarová řešení v dané oblasti jsou založena na použití různých produktových platforem a příslušných souvisejících nástrojů, z nichž některé budou taktéž na dané přednášce představeny.
INCOTERMS – podmínka úspěšnosti v mezinárodním obchodě
INCOTERMS jsou jedním z klíčů odemykající bránu k úspěchu v mezinárodním obchodě. Tyto pravidla určují, kdo nese riziko, náklady a odpovědnost při přepravě zboží mezi zeměmi. Naučte se, jak správně používat INCOTERMS a zajistit hladký průběh každé obchodní transakce na mezinárodním trhu.
Jakost nebo kvalita – objektivní hodnocení nebo osobní dojem?
Podíváme se na pojmy kvalita a jakost z pohledu produktu i z pohledu osobních cílů člověka a vyhodnocení toho, jak se nám případné cíle daří naplňovat.
Jak fungují veřejné zakázky a proč na nich záleží? Role Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže a význam férové konkurence
Přednáška se zaměří na fungování veřejných zakázek a jejich dopad na společnost. Prozkoumáme roli Úřadu pro ochranu hospodářské soutěže při dohledu nad férovostí a transparentností těchto zakázek a diskutujeme, proč je důležité chránit hospodářskou soutěž. Studenti získají přehled o tom, jak veřejné zakázky ovlivňují trh a proč je důležité zajistit rovné podmínky pro všechny účastníky.
Jak nás klame první dojem: Svět za hranicemi předsudků a stereotypů
Prozkoumáme, jak naše mysl vytváří obraz světa a lidí kolem nás, jak nás ovlivňují stereotypy a předsudky, a proč je důležité tyto mentální pasti překonat.
Kdy nás nahradí roboti?
Stroje, roboti, automaty, algoritmy a počítačové programy postupně nahrazují mnoho pracovních činností kolem nás. Všichni si všímáme, že mnoho povolání zaniklo a postupně zaniká. Lidé předpokládají, že roboti kolem nás postupně nahradí ty nejméně kvalifikované a vzdělané pracovníky. Až je nahradí, budou následovat další, vzdělanější, a tak to bude dál. Výzkumy založené na skutečných datech však překvapivě ukazují něco jiného.
Komunikační kampaně v oblasti udržitelnosti
Udržitelnost v marketingu: Kampaně, které mění svět! Udržitelnost už není volba, je to výzva, kterou musíme přijmout. Jak firmy vytvářejí kampaně, které nejen propagují, ale také inspirují změny chování směrem k větší zodpovědnosti vůči planetě? Tato přednáška představí příklady úspěšných kampaní, které mají reálný dopad na společnost i přírodu.
Kryptoměny nebo akcie?
Představení alternativních aktiv jako jsou kryptoměny, ale také zlato a další komodity. Studenti se seznámí se základními metodami srovnání rizikovosti aktiv a vhodnými investičními strategiemi.
Mikroekonomie: rozhodování spotřebitele a firmy
Povídání o tom, jak se chovají jednotlivé mikroekonomické subjekty a co je k tomu vede. Co na firmy a spotřebitele působí při jejich rozhodování o tom, jaké množství statků budou vyrábět či spotřebovávat? Co je potom výsledkem jejich rozhodnutí?
Mýty o penězích a cenách: škodlivost inflace a deflace
Lidé často věří, že čím více peněz budeme v národní ekonomice mít, tím budeme bohatší. A také věří tomu, že pokles cen zlevní výrobky a služby a všichni budeme šťastnější a budeme se mít lépe. Ekonomie a historická zkušenost nás však učí něco jiného.
Návrh vlastní databáze
Vysvětlení, jak správně strukturovat data tak, aby uchovala všechny potřebné údaje a dale se pohodlně zpracovávat.
Neuromarketing
- Neumaromarketing – teoretické vymezení
- Teorie duálních procesů – co o nás prozrazuje naše tělo?
- Technologie využívané v oblati neuromarketingu
- Podrobnější představení vybraných technologií: fMRI / EEG / eye-tracking
- Praktické ukázky průběhu experimentu včetně demonstrace vybraných výsledků
Obchodní marže – Jak ji využít či zneužít?
Obchodní marže není jen číslo – je to nástroj, který může rozhodnout o úspěchu či neúspěchu. Naučte se, jak marži efektivně využít k maximalizaci zisku, a zjistěte, kdy její zneužití může ohrozit důvěru zákazníků a dlouhodobý růst vašeho podnikání.
Oblast řízení lidských zdrojů, projektového a strategického managementu
Právní aspekty (bezpečnost?) chování na sociálních sítích
Seminář upozorní na hrozby číhající ve virtuálním světě, zejména na sociálních sítích. Představí práva, která lidé mají ve vztahu k ochraně jejich osobnosti, možnosti, jak se bránit, pokud by tato práva byla ohrožena. Témata: ochrana dat, právo na soukromí, právo být zapomenut, právo na podobu, kyberšikana, kybergrooming, phishing.
Programování v Pythonu za pomoci AI
Potřebujete rychle zpracovat velký objem dat? Pomožte si programem napsaným v jazyce Python. Neumíte programovat? AI vám pomůže.
Prospěšnost a efektivnost obchodu
Obchod není jen o prodeji a zisku – je klíčem k inovacím a propojení všech tržních subjektů. Efektivní obchod zlepšuje kvalitu života, přináší nové příležitosti a podporuje soutěžení firem. Zjistěte, jak obchod ovlivňuje svět kolem nás a proč je pro naši budoucnost tak důležitý.
Psychologie finančního a investičního rozhodování
Interaktivní přednáška zaměřená na vliv psychologie na naše rozhodování, od každodenních nákupů po investice. Zjistíte, kdy jednáme intuitivně a kdy racionálně, jak toho trh využívá, a jak nastavit důchodový systém. Bonus: aplikace těchto principů na vstávání, prokrastinaci a seznamování.
Psychologie finančních trhů
Většina investorů prodělává, i když by jediný nákup mohl přinést vyšší zisky. Proč to skoro nikdo nedělá? Vědci už desítky let zjišťují, že za špatná rozhodnutí mohou přehnaná sebedůvěra, ovlivňování davem a náladovost. Jak se těmto chybám vyhnout a vydělat?
Sítě, bezpečnost
Společenská odpovědnost, udržitelnost a cirkulární ekonomika nejen v podnikové praxi
Představení problematiky udržitelnosti a cirkulární ekonomiky, jejich význam v současné podnikové praxi, praktické příklady z firem, ale i běžného života. Studenti budou mít možnost nahlédnout do prostředí konkrétních firem a jejich aktivit v oblasti CSR a Cirkulární ekonomiky, a také se sami zamyslet nad možnostmi uplatňování principů v běžném životě.
Státní rozpočet ČR: cesta k prosperitě nebo do dluhové pasti?
Dozvíte se, co je státní rozpočet, jak se tvoří a proč je důležité mít zdravé veřejné finance. Jak se tvoří peníze, kde stát bere peníze a za co je utrácí? Jak rozhodování současných politiků ovlivní váš život?
Storytelling
Jak vytvořit příběh, který prodává? Proč nám některé příběhy zůstanou v hlavě a jiné zapomeneme? Storytelling je silný nástroj, který firmy využívají k budování značek a ovlivňování zákazníků. Nauč se, jak vytvářet příběhy, které upoutají pozornost, vyvolají emoce a inspirují ke koupi.
Strojové učení
Svět rozšířené reality pro každého
Chceš se dozvědět, jak funguje rozšířená realita na pozadí? Jak využíváme laser pro skenování prostoru kolem uživatele a jak autonomní auta skenují silnici před sebou? Přijď na přednášku, kde si popovídáme nejen o principech fungování, ale ukážeme si i praktické ukázky, jak rozšířenou realitu využíváme v naší laboratoři. Díky našemu systému je tvorba AR aplikací jednodušší než kdy dříve, a ty si tak můžeš vytvořit vlastní AR appku za pouhou hodinu!
Trading na kapitálovém trhu: mýty a realita
Přednáška upozorňuje na pasti mladých nezkušených investorů a přibližuje svět „velkých“ financí prostřednictvím anomálií na kapitálových trzích. Studenti si zároveň odnesou základní znalosti technické analýzy akcií a tradingu
Tržní segmentace aneb kdo je tvůj zákazník?
Tržní segmentace je jako hledání pokladu – pomůže vám najít správného zákazníka. Naučte se rozdělit trh na cílové skupiny, lépe pochopit potřeby různých lidí a vytvořit nabídku, která přesně zasáhne do černého. Poznejte, jak najít a oslovit své ideální zákazníky.
Udržitelný cestovní ruch: Budoucnost bez přetížení
Budoucnost bez přetížení – Jak čelit výzvám masového turismu? Zodpovědné cestování, slow tourism či glamping mohou být klíčem k udržitelnému cestování, které chrání přírodu i místní komunity.
Úvod do ekonomie
Co je ekonomie? Seznámíme se s ekonomií jako vědou, která má svůj předmět a metody. Zavedeme základní kategorie a povíme si příběh o rohlících nebo mobilních telefonech (kde se berou; vyrábí se jich moc nebo málo a kdo to všechno řídí…)
Úvod do strojového učení (umělá inteligence)
Waste management v turismu: Snížení odpadu pomocí vědy
Jak lze pomocí pošťouchnutí (Nudges) snížit turistický odpad? Praktické příklady inovací a udržitelných řešení, která mohou změnit turismus k lepšímu.
Webové aplikace
Zážitek jako hlavní cíl turistů
Cestovní ruch už není jen o navštěvování míst. Lidé dnes touží po silných emocích a nezapomenutelných zážitcích. Jak vytvořit nabídku, která osloví srdce cestovatelů a přináší hluboké prožitky?